ANA SAYFA
Please select your language
ENGLISH
        

Rahatlama-Esneme Egzersizleri!

Esneme (Stretching) hareketleri yapmak vücut eklemlerini ve kaslarını rahatlatır. Spordan önce yapılan kontrollü gerinme hareketleri sakatlanmaları engellemesinin yanı sıra performansı da arttırmaktadır. İşte kendi başınıza yapabileceğiniz gerinme ve esneme hareketleri.

Celebrity Fitness eğitmenlerinden Japonya Miss Fitness'ı Miho Araki, yapılan egzersiz ne olursa olsun mutlaka esneme hareketleriyle başlanması ve tamamlanması gerektiğinin altını çiziyor.

Stretch (esneme) programlarının ilk amacı vücuttaki eklemlerin hareket kabiliyetlerini arttırmaktır. Hareket kabiliyetinin artmasının, insanların sıhhat ve sağlıkları üzerindeki gelişim için temel unsur olduğu belirlenmiştir.

Hareket kabiliyetinin önemi sporcular için çok daha önemlidir. Peki neden? Çünkü sporcuların fiziksel olarak ve performans olarak iyi olmaları kaslarının ve eklemlerinin geniş açıdaki hareket kabiliyetiyle direkt olarak ilgilidir.
Bir defa stretching programına başlayan sporcu, 2 önemli alanda esnekliğinin artmasının karşılığını görebilecek ve hissedebilecektir.



1- PERFORMANS ARTIŞI

* Güç artışı
* Hız artışı
* Kaslarının dinlenme süresinin kısalması
*  Kasların gerginliğinin azalması
* Sporcunun zihinsel ve fiziksel hazırlığına yardımcı olur

2-SAKATLIKLARIN AZALMASI

* Kas zorlamalarından oluşan incinmeleri azaltır
* Eklem burkulmalarını azaltır
* Aşırı kullanım sakatlıklarını azaltır
* Bel spazm ve/veya ağrılarını azaltır
* Bütün vücuttaki kasların ağrıya ve acıya hassaslıklarını azaltır.

Stretching sırasında nelerin dikkate alındığını anlamak çok nemlidir. Stretching programına hareket merkezinden başlamak uygun bir çalışmadır. Bu bel ve kalçayı takip eden arka bacaktır. Bunun sebebi bütün vücut esnekliği için maksimum potansiyeli kolaylaştıran bir kası ilk önce esnetmek vücudun geri kalanının daha kolay esnetilmesini sağlar. Hareketlerin çoğu vücudun ağırlık merkezi (bel ve kalça) tarafından sağlanır. Bel ve kalça, arka bacak kas grubu tarafından direkt olarak etkilenmektedir. Daha sonra kasık, üst bacak ve daha sonra da dış birimlere doğru (omuz, kollar, eller, baldı, ayak bileği, ayaklar) esnetilir.

1. Omuzlar önce önden arkaya doğru sonra da arkadan öne doğru döndürerek hareket ettirilir.

2. Ayaklar 1,5 omuz genişliği açık, baş sağdan sola, sonra ters yönde 8'er kez yavaşça döndürülür.

3. Ayaklar bir omuz mesafesi açık, kollar dirseklerden kırılarak omuz etrafında önden geriye doğru döndürülür.

4. Kollar önde, göğüs hizasındadır. Avuç içleri size dönük olacak şekilde eller kenetlenir. Eller ve baş ileri sırt ise geriye doğru esnetilir.

5. Kollar arkada bağlı, avuç içleri içe doğru. Kollar belden yukarıya doğru kaldırılırken bir yandan göğüs ileri vücut esnetilir.

Kaynak : Mynet Kadın

YAZDIRMAK İÇİN TIKLAYINIZ PAYLAŞ PAYLAŞ
YORUM YAPMAK İÇİN TIKLAYINIZ TARİF EKLEMEK İÇİN TIKLAYINIZ

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.
Üye iseniz lütfen giriş yapınız veya üye olmak için tıklayınız.

Yorumlar

güzel bilgilerde bide uygulayabilsek..

GÜLHAN - 09-01-2011 12:31
aslın çok güzel bilgiler ama
hayatın akışına kendimizi kaptırmışız egzersiz yapamıyoruz.

cenan - 02-01-2011 03:29
egzersiz yapınca kendimi daha dinç hissediyorum bende..

gungem - 10-03-2010 09:08
benim çenemde disk kayması var ve egsersizle düzeliyo ancak arkadaşlar egsersizleri yabana atmayın.uygulayın.

derviş - 03-03-2010 03:26
egzersizler bütün bedenimizi rahatlatıp gevşetiyor çok faydalı

nevince - 26-02-2010 09:17
egsersizlere devam ediyorum çok rahatladım teşekkurler

mehtap - 22-02-2010 12:52
gerçekten çok rahatlatıcı

naime - 10-02-2010 05:41
uykum geldi ne kadar rahatladım çok teşekkür ederim

tozpembe79 - 09-02-2010 06:11
çok faydalı bir makale denemek lazım

dimple1905 - 08-02-2010 02:12
yapmaya başladım rahatlatıyor

mehtap - 06-02-2010 08:13
bu egzersizleri yapmaya gayret göstereceğim

mehtap - 01-02-2010 08:18
AKTÜEL
EN ÇOK OKUNANLAR
EN SON YORUMLAR